Ik reken fout (omgaan met rekenproblemen)

B33-9789020950038
  • Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis
  • Beschrijving
  • Meer details

Ik reken fout

ISBN: 9789020950038

Auteur: Ceyssens, Martine

Pagina's: 233

Ik reken fout:
Een ideaal werkinstrument voor in de klas en thuis
Een praktisch werkboek rond de verschillende valkuilen en moeilijkheden bij het leren rekenen: de specifieke rekentaal, maaltafels en splitsingen, etc.
Geïllustreerd met concrete voorbeelden uit de praktijk
Originele hulpmiddelen en overzichtelijke schema’s helpen het kind een betere rekenmethode te ontwikkelen

‘Staat hier nu 82 of 28?’, ‘Moet ik bij delen en vermenigvuldigen aan de rechter- of aan de linkerkant beginnen te werken?’, ‘Ik zal nooit uit mijn hoofd kunnen rekenen’... Goed rekenen. Sommige kinderen lijken het nooit te zullen leren. Zij hebben moeite met het lezen van getallen, met de tafels, ze begrijpen de rekentaal niet... De gewone strategieën (zoals het opdreunen van tafels) helpen deze kinderen niet echt vooruit. Martine Ceyssens, die eerder vanuit haar ervaring in de praktijk een veelgelezen boek schreef over dyslexie, ontwikkelde tal van hulpmiddelen voor het rekenen. In dit boek brengt zij rijmpjes en tekeningen bijeen die kinderen kunnen helpen bij het splitsen van getallen of het aanleren van de maaltafels. Ouders en kinderen vinden er andere originele en praktisch bruikbare hulpmiddelen in voor het lezen van de klok, het delen, het metend rekenen en het begrijpen van de specifieke rekentaal.
Ik reken fout:
Een ideaal werkinstrument voor in de klas en thuis
Een praktisch werkboek rond de verschillende valkuilen en moeilijkheden bij het leren rekenen: de specifieke rekentaal, maaltafels en splitsingen, etc.
Geïllustreerd met concrete voorbeelden uit de praktijk
Originele hulpmiddelen en overzichtelijke schema’s helpen het kind een betere rekenmethode te ontwikkelen

‘Staat hier nu 82 of 28?’, ‘Moet ik bij delen en vermenigvuldigen aan de rechter- of aan de linkerkant beginnen te werken?’, ‘Ik zal nooit uit mijn hoofd kunnen rekenen’... Goed rekenen. Sommige kinderen lijken het nooit te zullen leren. Zij hebben moeite met het lezen van getallen, met de tafels, ze begrijpen de rekentaal niet... De gewone strategieën (zoals het opdreunen van tafels) helpen deze kinderen niet echt vooruit. Martine Ceyssens, die eerder vanuit haar ervaring in de praktijk een veelgelezen boek schreef over dyslexie, ontwikkelde tal van hulpmiddelen voor het rekenen. In dit boek brengt zij rijmpjes en tekeningen bijeen die kinderen kunnen helpen bij het splitsen van getallen of het aanleren van de maaltafels. Ouders en kinderen vinden er andere originele en praktisch bruikbare hulpmiddelen in voor het lezen van de klok, het delen, het metend rekenen en het begrijpen van de specifieke rekentaal.
__ifPurchasable__
__endifPurchasable__